Katy Perry- Billboard Women of the year

Katy Perry om att vara Billboards Årets kvinna!
 
 
Även efter Katy Perrys outtröttliga körning av listettor framgångar namnges Billboards Årets kvinna kom som en chock. "Jag trodde mitt år var över!" skrattade hon i en ny intervju. "Det känns som den här skivan aldrig har fått ett slut."

Skivan i fråga, 2010: s "Teenage Dream", lanserat ett antal hitsinglar, en utökad återutgivning och "California Dreams" världsturné dokumenterats i 3D-film "Katy Perry:. Part Of Me" Hon nådde nr 2 på Hot 100 med "Wide Awake", hennes senaste singel, som hon debuterade på Billboard Music Awards maj. Albumet sätte rekord med fem Hot 100 Nr 1s - en aldrig tidigare skådad bedrift för en kvinnlig konstnär.

"Jag gillar att ses som en stark kvinna och jag tror att det är vad Billboard grunden säger", sade hon.

Och Katy krediterar ett antal kvinnliga konstnärer som kom före henne, från Ella Fitzgerald till Alanis Morissette, som påverkan på hennes skyhöga karriär.

"'Jagged lite Pill" av Alanis Morissette, slog varenda låt ett ackord, en känslomässig ackord inom mig ", sade hon.

Med "Teenage Dream" cykeln bakom henne äntligen, säger hon att fans kan räkna med att bli förvånade med vad som kommer härnäst.

"Jag är glad för nästa evolution - det kommer att bli en evolution," lovade hon.

Katy Perry kommer att få sitt pris för Women of the Year vid 2012 Billboard Kvinnor i musikevenemanget i New York City på fredag, 30 november.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0